Zde můžete psát pro všechny náštěvníky těchto stránek .
Díky všem co sem již přispěli před řáděním primitivního hackera 12/2006.
Komentáře
Přehled komentářů
DOBRY DEN.SOM VELIKEJ FANUSEK MT-LB.NA VASI STRANKE JE SOM NEJAKE NASEL.KDE SA DA ZOHNAT TATO MASINA?JAK SE OVLADA TAHLE MASINKA?A O TAZOCKA DA SA NEKDE V CECHACH NEBO NA SLOVENSKU UROBIT RIDICSKY KURZ NA T-55 NEBO BVP???
2K12KUB
(JAN KACAK, 21. 11. 2007 19:23)
DOBRY DEN.VELMI MA ZAUJAL PLRK SYSTEM 2K12KUB.VELMI MA ZAUJIMAJU VECI OKOLO RIADENIA TEJTO MASINY.MOHOL BY SOM DOSTAT NEJAKE INFORMACIE AKO SA TATO MASINA RIADI?SU TAM VRAJ ZALAMOVACIE RAJCAKY....JE TO PRAVDA?ZA ODPOVED DAKUJEM
Pro St.Vystavěla
(Petr, 14. 11. 2007 17:12)Dík za doplnění,jsou to pro mě nové informace.Ten Gaz si vezl i baterie a měl vlastní dobíjení,nebo taky vlek s centrálou?Nedovedu si představit jak se to tam všechno naskládalo.Nebyly by fotky?A ještě s tou T 805 jste mi připomněl-nepoužívaly se v nich i soupravy FuG 16?To použití FuG 10 v kačeně jsem taky netušil.Doteď mám v kačenách potvrzené použití směrovek Michael-německý předchůdce RDS-66 Duha a souprav 80WS.a+Mw.E.c nebo Torn.E.b u pozemních sil ČSLA.To by bylo terno kdyby se něco takového dochovalo.Dík za případnou odpověď.
BRDM-odpalovací rampa na praporky
(jirka, 13. 11. 2007 19:49)chemik bez praporků je jak kačena bez křídel,dělám natom už dost dlouho vnitřek už mám kopletní i hodiny sem sehnal ale jakýsi chytrolín uřízl rampu na praporky a ta mi dává zabrat všem kdo pomůže díky,díky fotky určitě pošlu a kontakt capek.hb@tiscali.cz
Let. radiovozy RAL 0,75t a RAL 1,5t
(Stanislav Vystavěl, 13. 11. 2007 18:12)
Jak je patrné, název vyjařuje zkratky jde Rádiový automobil letectva a u hmotnosti 0,75t: jde o GAZ-69A. radiovou aparaturu tvoří 1 souprava KV rdst celá , tedy 3 bloková R-806 (RSB-5) s frekv. rozsahem 2,5 až 20MHz + příjímač US-9 a VKV rds R-800 (RSIU-3M)s frekv. rozsahem 100 až 150 MHz.
RAL 1,5t je skutečně T 805 a má dvě pracoviště: KV vybavené dvěma R-806 + 2x US-9.
V počátcích padesátých let byla používána kořistní, u nás označovaná LR 10(FuG 10) s tím, že většinou pouze bloky SK/EK 10 (krátkovlnné).
Pracoviště VKV bylo vybaveno rdst R-800 (RSIU-3M)a dálkovým ovladačem. Zdrojem je EC na přívěsu K 1.
Pro Tondu
(Petr, 10. 11. 2007 23:10)Tak to mi Tondo spadla brada,dík za novou informaci.RSB a US-9 trochu znám,US-9 jsem vlastnil.Pokud vím tak US-9 je kopie amerického přijímače BC-348.Myslím že tato souprava se používala i v civilních dopravních letadlech,v Gazu bych to teda nečekal a v té době taky ne,myslel jsem že to vyřadili dřív.Ani o vybavení T 805 touto sestavou jsem neslyšel.Nějakou literaturu k RSB a US-9 jsem měl ale byly to nekvalitní kopie,pochybuji že by to šlo slušně oskenovat.Pokusím se to najít.V každém případě děkuji za zajímavou informaci.
Radiovozy GAZ 69 v ČSLA
(Tonda, 9. 11. 2007 16:47)
Petře,
před léty (1968-9) byl v Bechyni viděn GAZ69 s TX R-805 (RSB) a RX US-9. Jmenovalo se to RAL 0,75t.
Šlo tedy o leteckou KV radiostanici s výkonem cca 120W. Fotku bohužel nemám.
Mimo RAL 0,75t byl i RAL 1,5t. Ve (vysoké) skříni T805 byly dva TX RSB a RX US-9.
Jestli máš o těchto RDST nějaké informace nebo fotky, budou vítány.
Zdravím, Tonda
Návštěvní kniha
(Jiří Cimbálník, 7. 11. 2007 17:36)
Velmi se všem omlouvám,ale tuto kapitolu si našel nějaký idiotský program co rozesílá reklamní co-shit a věčne to sem cpe.Ćas od času to bude mimo provoz.
Díky J.Cimbálník
Pro Petra
(Jiří Cimbálník, 25. 10. 2007 9:30)
S tím RM31 Třinec jsem si to myslel ,ale bylo to nejbližší tomu tématu co mám doma.Je dobře ,že se někdo o takové skorozapomenuté mašiny zajímá...K tématu GAZ 69 píše dost lidí svoje zažitky,názory ,ale kvalitní foto vozu v původním stavu n.....:-(
S pozdravem Jirka
Radiovozy GAZ69
(Petr, 24. 10. 2007 21:57)Díky Jirko za nabídku ale RM31 Třinec v T805 je něco úplně jiného než myslím já. Nevím proč se toto označení používá pro dvě spoj. sestavy.Já mám na mysli vševojskovou stanici zaváděnou od počátku 50.let.Byla to česká konstrukce a skládala se ze základní krátkovlnné stanice a spousty příslušenství,které umožňovalo variabilní použití u všech zbraní.Rozlišují se verze RM31P-pěchotní,RM31A- automobilní,RM31T-tanková pro T34,RM31S-pro samohybné dělo SU100.Dnes jde o pozapomenutou záležitost,stanice se příliš neosvědčily ve tvrdém provozu.Tyto verze mám téměř pohromadě,velký problém je shánění příslušenství,protože tyto stanice přešly do Svazarmu,odtud mezi radioamatéry a pro ty bylo příslušenství nepotřebná přítěž,která se vyhazovala.Literaturu ke stanici mám originál,jde mi o předpis na použití soupravy v Gazu.Snad se něco objeví.Nějaké fotky R3AT vyhrabu,pokud bys měl zájem tak i té stanice o kterou mi jde.Abych zase nezapomněl,můj mail je petr.dl@centrum.cz.
Pro Petra
(Jiří Cimbálník, 24. 10. 2007 9:23)
Díky za Tvojí zprávu - bylo by dobré uvést nějaký kontakt na Tebe. Já mám doma kopii předpisu na RM31a ,ale o umístění třeba na GAZ69 tam nic není - je to směřovaný na T-805. Určitě se někdo ozve.Nemáš foto R-3AT do kapitoly ?
Čus Jirka
Radiovozy GAZ 69 v ČSLA
(Petr, 23. 10. 2007 22:24)Zdravím majitele i příznivce těchto bezvadných stránek a mám prosbu.Protože jsem se z prostorových i jiných důvodů rozloučil se svou kompletní a rozchozenou R3AT,dám si dohromady spojovacího Gaza69 se stanicí RM31A.Je to asi první spoj. verze Gaze u nás, je k vidění v Lešanech.Vybavení mám už od dřív ale chtěl bych se dozvědět co nejvíc o spoj.verzích Gaze v ČSLA.Pokud by někdo měl zkušenosti, jakoukoliv literaturu nebo dokonce originál armádní předpisy a byl ochoten je přenechat,ozvěte se prosím.
CB9
(Švesťák, 20. 10. 2007 0:22)Bohužel vnitřek byl v době zkoupení již značně zdevastován, tudíž jsem si ho přetvořil k obrazu svému, ale podle papírů, které jsou našel v různých šuplících se jednalo o opravnu tankových radiostanic. Našel jsem i org. vojenské technické oprávnění, kdy VSPZ byla 140-81-04 a vozidlo bylo zařazeno u VÚ 1032 Terezín nadřízený stupeň VÚ 3858 Slaný
Pro Švestáka
(Jiří Cimbálník, 16. 10. 2007 11:35)
Poptával jsem se a je dosti možné ,že to bylo označení " České Budějovice " jako místo domovského útvaru kam vůz patřil a " 9 " byl třeba číslo autoparku.Často to bylo na technice na letišti.
Jestli máte V3S v původním stavu ,můžete zaslat nějaké foto i vnitřku ?
Díky
označení CB 9
(Švesťák, 16. 10. 2007 0:18)Díky za odpověď na dotaz M3M. K tomu označení CB 9, auto jsem koupil jako uloženku přímo od armády, tudíž to tam museli nastříkat oni, nešlo to přes žádného překupníka , ani od civilní osoby.
TIP - Náhradní díly a doplňky V3S
(Jiří Cimbálník, 12. 10. 2007 9:02)
Tak pro všechny majitele a provozovatele jedinečného vozu Praga V3S - jestli sháníte ND nebo původní doplňky,cokoliv na V3S za dobrou cenu a z velkého výběru tak asi nejzajímavější nabídku najdete na : otahalmhmeko@seznam.cz : tel. 606 686 998. Pro ostatní může být příkladem férový a velmi ochotný přístup prodávajícího.Jelikož je to trochu dále v Zábřehu na Moravě, vemte si sebou víc pěněz (ať se to vyplatí) a asi nikde jinde již neseženete nepoužité i jeté orig.přístřešky,plachty,topení,nářadí,antény,kabely,vysílačky,interkomy,kola ,kompresory,elektrocentrály atd.
Jsou to právě ty detaily co dělají veterána veteránem a zpravidla jsou od překupníků z vozů vybrány. Co já toho provolal po celé ČR a nikdo se na to nespecializuje..
Je ošidné někoho doporučit v dnešní době ale my byly spokojeni....
Praha V2S 4x4
(karel, 12. 10. 2007 8:34)
fakt sladky auticko nema to chybu
hodne uspechu restauratorovi !!!
Pro Pavla
(Jiří Cimbálník, 9. 10. 2007 10:32)
Moc děkuji za hodnocení - všichni se snaží tak i já...Na Vaše stránky jsem kouknul a přeji hodně štěstí .
Moje zkušenost s prodejci voj.techniky nejsou zrovna ideální -slušným přístupem a férovovou domluvou jich moc neoplývá. U těchto vozů nekončí nákup odvezením od prodávajícího ale víc než důležitý je poprodejní starost o zákazníka ,který si u Vás koupil OT nebo něco podobného. Těch mi po večeru píše hodně, jsou značně rozčarování přístupem prodávajícího po prodeji.Hodně prodejců tehle technice vůbec nerozumí. Snad takový nejste :-)))Tak se snad potkáme na nějaké akci.
S pozdravem J.Cimbálník
OT-64,V3S,UAZ,ZIL-157,tatra-805
(Pavel, 8. 10. 2007 21:31)Zdravím máte to tu moc pěkné -mrkněte taky na naše stránky :www.vojenskatechnika.net
Pro Švestáka
(Jiří Cimbálník, 19. 9. 2007 21:52)
V3S M3M -může být modernizovaná pojízdná spojovací dílna M 3 pro údržbu a opravy spojovací techniky u útvarů.Někdy označení PSD-M3.
To CB9 spíše odpovídá nějakému privátnímu označení. V ČSLA byly hlavně symboly a čísla v koloně.
MT-LB
(ROMAN MYSIK, 21. 11. 2007 19:26)