Zde můžete psát pro všechny náštěvníky těchto stránek .
Díky všem co sem již přispěli před řáděním primitivního hackera 12/2006.
Komentáře
Přehled komentářů
Koukám na fotkách , že jste na Slovensko jeli s OT64 po vlastní ose . Neměli jste poruchy jako když jeli vojáci z Hodonína do Prahy hlídat Svobodnou Evropu ? Co si pamatuju z vojny některý jezdily bez problému a některý se opravovali od den.
Re: OT64
(Jiří Cimbálník , 25. 8. 2011 12:46)Děkuji za dotaz - o té cestě na Slovensko mně napadá sestavit samostatnou kapitolu . Provozní závada se přece jenom objevila - cca po 150km .Těsnící O kroužek v pracovním valečku spojky toho měl dost a řekl si o vystřídání . Za 2,-Kč koupeno v Havlíčkově Brodu a po montáži pokračovala mise.Sebou je třeba mít poměrně dost speciálních věciček , který se po cestě neseženou a ve spřátelených útvarech je neseženete . Od zastávky v HB již nic - najeto cca 900km za týden. Jinak před výjezdem 2 měsíce každý večer v tom zabořený :-) Ale stalo to za to...
hledám kamaráda býv voj zákl.sl
(ladislav@1946@seznam.cz, 17. 8. 2011 7:06)Touto cestou se snažím najít kamaráda,vojaka zakl.služ.toho času žižkovy kasárny Hradec Králové v r 1966řid pv3s av3 číslo 14-27-76.bydlel kdysy na slovensku .jméno VILÉM bydliště.pravděpod.Sladkovičovo--Galanta
Vt-55A pro Pítra
(Jiří Cimbálník, 24. 9. 2010 15:02)
Tak to je velmi zajímavá otázka - ten slovní obrat ,,pro celkovou pomoc lide" je určitě myšleno při nějaké živelné pohromě ?? Tank jak obrněné vozidlo tak jeho varianta vyprošťovací VT-55A byla vymyšlena hlavně pro boj za studené války a jeho využití v civilu je víceméně nouzové . Skládá se z enormních provozních nákladů,údržby, přepravy , parkování a hlavně ve vycvičené osádce , která ví co harapák zvládne a co ne .. Aby taky těm ,,lidem pro celkovou pomoc " nezůstala 40 tunová zátka uprostřed zdemolované obce s kterou již tak moc strojů nehne.
Bohužel nevím kdo pro tyto účely v ČR takovou techniku prodává nebo zapůjčuje. Byť myšlenka je to šlechetná
Re: Vt-55A pro Pítra
(Jaroš Karel, 28. 7. 2011 10:40)Dá se daný zážitek zakoupit ve slevě třeba na www.vyberslev.cz ? Dík za info. K. J.
neukřižovat prosím!
(Jan, 21. 4. 2011 20:31)Ahoj, rád bych si koupil BRDa, mám možnost ho dovízt z kovošrotu, je takovej dost opršenej a má po smrti motor. Když tak čtu o té spotřebě tak jsem i docela rád. Dal bych tam nějakýho slušnýho diessela a bylo by . Ale zeď ta otázka, nemáte s tím někdo zkušenost? Nejde mi ani tak o originalitu jako spíš o kvalitu a užitný vlatnosti stroje. Dík Jan
Re: neukřižovat prosím!
(Sydny, 9. 6. 2011 14:06)Co jsou užitné vlastnosti stroje? Překopat na jaký motor máte v plánu? Myslím že v poměru doba práce,příprava na přestavbu atd nevím jestli není lepší pro nový motor a jezdit s rozumem,sice ne často,ale jezdit...záleží na fin.situaci....pokud chcete poradit co tam dát napište na andre-andre@seznam.cz
ČSAB 4-3/1-400/231 + vojenské polní kovárny.
(Zdeněk, 27. 5. 2011 21:04)
Ahoj,
sháním podrobný manuál i zkušenosti k elektrocentrále
ČSAB 4-3/1-400/231
a veškeré materiály o vojenských polních kovárnách.
Pište na zdeben.kovarna@seznam.cz.
Díky ! Zdeněk
Re: Žiješ ještě?
(Jiří Cimbálník , 29. 4. 2011 9:24)
Zdravím vz.60
žiju nicméně jsem v poslední době značně časově vytížen . Kromě zaměstnání a rodiny se po večerech věnuji opravám a laděním dvou vozů BRDM2 a OT-64 , abych mohl někam vyrazit na výjezd s přáteli . I Na těchto stránkách jsem také ve skluzu , nicméně nového materiálu mám poměrně dost.
Jak se daří Tvému věrnému druhu vozu UAZ 469 ??
sraz vojenských vozidel ZEBÍN 2011
(Pert, 29. 4. 2011 7:31)
ahoj,
sraz vojenských vozidel 4.-7.srpen, ZEBÍN 2011, jedete někdos něčím větším?
v bývalém VVP je možno jezdit i pásovou technikou ;-)
http://www.kvvjicin.cz/
všechny zdraví fanda vojenské techniky
ot 65 FUG
(Petr, 27. 2. 2011 2:02)kolik stojí takovej fug při plné výbavě a kolik takovej střed děkuju za odpověd můj email je p.kolba@seznam.cz předem děkuji
Re: ot 65 FUG
(Zdeněk, 7. 3. 2011 20:56)Dovolím si odpovědět za majitele stránek - Jirka doufám promine,ono už vůbec sehnat FUGa je umění,nebyl jich tolik jako BRDM, a komplet je to nesehnatelné,co jen vím,tak před pár léty šel jeden z Blanenska za 300 000 (neověřeno!) sběrateli na Opavsko - to jen pro představu. Zdraví Zdeněk.
Maskovanie techniky
(Jozef, 17. 2. 2011 19:12)Nazdar, zháňam nejakú dokumentáciu alebo obrázky ako sa majú vykonávať deformačné nátery (maskovanie), na techniku BVP-1, UAZ-469, P-V3S valník s plachtou, T-815 valník s plachtou, potrebujem to nevie niekto o niečom ??? Dík
VT-55A pro Pítra
(Tomáš, 19. 1. 2011 15:59)Dobrý den,dočetl jsem se tu, že sháníte nějaký vétéčko. Jedno jsem našel na strákách excaliburarmy asi ve skadišti v Přelouči, je to VT-55 a i VT-34, ale nevim v jakym jsou stavu. Cenu jsem nenašel, ale pár fotek tam mají. Stačí se podívat.
Dotaz
(Kameron, 5. 1. 2011 13:06)Zdravím chtel bych se zeptat kde bych nasel ,nebo aspon jak je oznacene atomaticke dofukovani kol u BRDM. Děkuji
Re: Dotaz dofuk pneu BRDM2
(Jiří Cimbálník , 6. 1. 2011 9:08)České označení je CHP (centrální huštění pneumatik)a automatický systém to zcela není . Je třeba otevřít ručně kohouty,nastavit požadovaný tlak a hlídat dosáhnutí v soustavě. Na ovládacím kotouči je anglické označení ,,Deflation" což je vypouštění a ,,Inflation" je pro dofuk. Je to celé vlevo od řidiče.
Polsko
(Mirek, 1. 1. 2011 15:19)V polsku skutečně nedávno několik ještěrek prodávali - na Allegro.pl. Jinak technika se dá koupit třeba tady http://pojazdy.wojsko.com.pl/ Ceny jsou pořád dobré, ale ještě cca před rokem byly poloviční. Poláci hodně zdražili, protože to tam bylo super levné a překupníci to začali odtamtud tahat. Například většina techniky na armypoint.cz je z Polska. Nedávno se tam dal sehnat SKOT kolem 80.000,- v super stavu. Zil 157 za 40.000,- T55 za 200.000,- a podobné ceny... BRDM jsou tam také už drahé, ale krásný Brd ještě nedávno do 100.000,- dnes skoro dvojnásobek. Ale pořád jsou levnější, než u nás.
,,to chápu "
(Jiří Cimbálník , 12. 12. 2010 19:50)
Děkuji za dotaz ke často poptávané spotřebě BRDM2 .
Údaj 80l let.-90l zim. je norma spotřeby PHM z ČSLA pro vozidlo provádějící úkol . Jízda po silnici za ideálních podmínek za konfliktu jako cíl pro letectvo - hahaha! Bude převažovat jízda na redukci na dvojku a na neznámem terénu s podhuštěnými pneu do 20km/h a jestli jste urazil za den v terénu 100km v takovém režimu ,tak jste viděl palivoměr jak vteřinovku hodinek. Pokud je v činnosti veškeré zařízení průzkumu u chemika ,tak je třeba držet vyšší volnoběh aby se dobíjeli baterky vozu , které živí vše na palubě . Nehledě na prohřátí motoru před výjezdem . A jako další bod seřízený chod motoru u BRDM2 v dnešní době je vcelku vzácnost . Po silnici když už se všechno prohřeje a vozidlo jede do 50km/h není problém spotřeba 30-34litrů , ale než tohle nastane..V ČR je tak cca 5 vozů BRDM2-rch v dokonalém technickém stavu ,100% výbavě ,plně funkční a nejsou dojebaný nějakýma dodělávkami ,který kazí původnost tohoto vozu.Od toho se také odvíjí cena.Viděl jsem i vůz za 400tis Kč.
Ten příspěvek níže ohledně techniky z Polska jsem neodstranil - není vulgární ,neuráží a jestli tomu někdo uvěří a zkontaktuje autora je to jenom na něm . PLdvK se mohli do Polska dostat přes nějakého překupníka - v Chomutově koupil fanda PLdvK z Německa. Vše je dnes možné.
OT64
(Václav Jech, 24. 8. 2011 15:21)