Zde můžete psát pro všechny náštěvníky těchto stránek .
Díky všem co sem již přispěli před řáděním primitivního hackera 12/2006.
Komentáře
Přehled komentářů
Myšleno - abyste mohl zažádat o testaci a následně vydání veteránských RZ !!! , musí ta TATRA T813 mít tech. stav na 100% a renovace takového vozu z vraku je velmi časově náročná.V mém okolí se několik přátel do toho pustilo s různým výsledkem.Svobodný veteránista bude mít velkou časovou výhodu :-)))
Perfektně zrenovovaných T 813 8x8 bude v ČR asi tak do deseti ks....
T813 8x8
(Pan Novak, 25. 5. 2009 22:31)aha no nejak sem nepochopil jak myslite ze na tom nic netrva 5min to nechapu priklad jo posledni vetou jste mne pobavil :-).
T813
(Jiří Cimbálník, 24. 5. 2009 18:47)Klasické SPZ už asi těžko. Nicméně pokud jste člen veteránského klubu a vůz je rekonstruován do původního historického stavu ,můžete zažádat o veteránské registrační značky. Každý rok testaci stavu a zaplacené povinné ručení. Provozní náklady jsou značné a nic tam netrvá pět minut .Ideální pro svobodné :-))
T813 8x8
(Pan Novak, 24. 5. 2009 9:21)
Dobry den mohu se zeptat jestly se da udelat na vyrazenou tatru 8x8 Spz??? je to nebo ne???
Pekny den preje Pan Novak
Dokumentace
(Jiří Cimbálník, 22. 5. 2009 22:08)Děkuji za hodnocení - jestli mohu požádat , když někde najdeš takové soubory - dej prosím vědět !
dokumentace vojenské techniky
(Petr, 19. 5. 2009 13:43)
Ahoj, jsem nadšenec do vojenských vozidel, zatím však žádnou techniku nevlastním. Nevíte někdo prosím, kde bych našel nějaké pdf soubory servisních manuálů, katalogů ND, návodů k obsluze apod. např. vozidel OT-64, ZIL 131, TATRA 813, BRDM ... aj.
díky moc.
Jinak stránky jsou super. Jen tak dál.
ZIL 157 K
(Jiří Cimbálník, 10. 5. 2009 18:05)
Seřizování karburátorů na ruské technice mně začíná pomalu víc a víc bavit :-)Zkusím takhle na dálku - píšeš návěsovou soupravu , takže logicky máš tahač -kozla ZIL-157 K s karburátorem K 84 M a i výkonější palivový čerpadlo .Než se začne seřizovat karburátor je třeba seřídit předepsanou vůli ventilů a dotáhnout hlavy valců za studena 98 až 118 Nm momenťákem. Pak motor ohřát na 90°C a začít :
- úplně otevřít přívod vzduchu a otáčením nastavovacího šroubu nastavit škrtící klapku do polohy pro min.počet otáček motoru a pro volný chod. Pak zašroubovat seřizovací šrouby bohatosti směsi na doraz a povolit je o 1 otáčku.Načeš budeš otáčet seřizovacími šrouby bohatosti až to začne vynechávat ,potom šrouby o polovinu otáčky přitáhneš. Vyšroubováním seřizovacího šroubu škrtící klapky zmenšíš otáčky motoru na takový při kterých motor klidně běží bez vynechávání.Při náhlém otevření a zavření škrtící klapky se motor nesmí zastavit .Jestli se zastaví ,zvyš otáčky motoru zašroubování seřizovacího šroubu škrtící matky.
V jakém stavu máš svíčky a kabely k nim ? To auto bude cca 50 let staré a musí se projít vše .Další libůstka je seřídit zapalování - odhadni kdo to kdy dělal před Tebou ??To jsem se rozepsal - hodně zdaru.
ZIL 157
(Drak, 10. 5. 2009 15:51)Prosím o radu, kde se dostat aspoň k částem dokumentace na ZIL 157, konkrétně mě nejvíc zajímá karburátor. Dávám dohromady návěsovou soupravu 9T22B, zákeřný muchy už mám vychytaný, zbývá mi doladit karburaci a bez nákresu jsem v koncích. Má to po přidání plynu výkonovou díru, u stojícího auta to má tendenci zdechat. Sólo tahač jede maximálně 40 km/h, se zapřaženým návěsem jsem rád, že se rozjedu. Za jakoukoli radu, nebo tip předem děkuju.
OT 93
(PavelSm, 29. 4. 2009 19:52)A nebyly by už nějaké rozpracované informace o této technice, na kterách by se dalo dál zapracovat?
OT-93
(Jiří Cimbálník, 27. 4. 2009 22:59)Doporučoval bych se obrátit na VOP Štenberk .Tam mi v roce 1996 poskytli pár informací k určení tohoto vozu. Byly velmi ochotní.
OT 93
(PavelSm, 27. 4. 2009 20:35)Zdravím, chtěl bych se zeptat na tuto verzi OT 64. Tuto verzi jsem už viděl na vlastní oči ale nebyl jsem schopen jí identifikovat, byla také v UN provadení. Mohli by jste mi doporučit nejaké odkazy a literaturu, kde bych se toho dozvěděl více? Vím, že informací o něm asi není moc, ale určite jste z něčeho čerpali, než uveřejnili tuto verzi na internetu.
PKT
(Láďa, 16. 4. 2009 21:56)
Předpokládám,že znehodnocenej. Já ho koupil v Roudnici u Hradce Králové.
www.bazar-roudnice.cz/
www.czhermex.cz/web/czech/katalog/default.php
www.armyshopmash.cz/detail-predmetu.php?preID=378
Kulomet PKT
(Vladimir, 16. 4. 2009 21:07)Zdravím, nevíte, kde by se dat sehnat kulomet PKT?
Odpojovač proudu BRDM2
(Jiří Cimbálník, 16. 4. 2009 14:15)Je více variant - 9P133 a 9P148 ho mají umístěný jinde než rch. Ten ho má na straně za řidičem pevně přimontován na motorové přepážce u výdechů filtroventilce .Někdy je přidělán na zadní části podběhu kola u řidiče - útvarový zlepšovák.
Kurz řízení tanku
(Jiří Cimbálník, 11. 4. 2009 21:18)Již dvakrát proběhl v Hradci Králové kurz řízení a obsluhy vyprošťovacího tanku VT-55A - to je jediný co jsem slyšel. Zbytek jako vše jen armáda.
WAW
(kostik, 11. 4. 2009 18:33)
WAW!!!!
to jste mne mile prekvapil jak rychle jste mi odpovedel
jeste k tomu bodu 3 muzu se zeptat jak jste ho ziskal vy????
byl jste v armade nebo jak je mi to zahada :-) diky moc
pekny den
Kostikovy
(Jiří Cimbálník, 11. 4. 2009 9:32)
Díky moc za hodnocení - Vaše stoupající návštěvnost to potvrzuje .
1) těch symbolických 1,-Kč si připrav krát 200 000,-Kč za pojízdný kousek bez výbavy a opršelý.Odvoz stojí cca 20 000,-Kč za přepravu tam i zpět s naložením. Může to být i jinak ale dle zkušeností majitelů z celé ČR to bude tak.
2) Tatra T 813 8 x 8 je technický skvost sám o sobě a cena pojízdné bude i vyšší než BRDM2 ,když ti jí někdo prodá . Zkus si prakticky vyzkoušet přepravu 9 tun naložené T 813 na 100Km - a pokud možno po kvalitních silnicích první třídy .To že ti vzorek pneumatiky Barum Taktik bude mizet před očima , tak PHM bude velmi významná položka vyjížďky , a Tvoje hlava bude jak vzducholoď . Celkově zajímavý sen ale realita na nic ...
3) tank ti jen tak někdo neprodá a pokud neabsolvuješ stejně nějaké školení řízení,údržby tak s ním stejně nezajezdíš . Amatér ho dokáže zničit velmi rychle a opravy jsou dosti náročné.
4) poslední otázka bude asi na někoho kdo vymýšlí hry...
Zábava to je ale bez poctivé přípravy a zázemí se to rychle může změnit v horor.
T813
(Jiří Cimbálník, 26. 5. 2009 8:52)