Mazací ústrojí motoru OT-64
Něco o mazání motoru Tatra 928-14 co si ještě pamatuju
- mazání je tlakové ,oběžné.Tlakově jsou mazána všechna ojniční ložiska,ložiska vačkového hřídele,čepy vahadel a klikový hřídel kompresoru vzduchových brzd. Rozvodové soukolí ,pístní čepy,písty,ventily,hlavní ložiska klikového hřídele a pohon dopravního palivového čerpadla jsou mazány odstřikovaným olejem.
- během jízdy nebo plavby je třeba poslouchat chod motoru a kontrolovat pomocí přístrojů - tlak oleje v mazání a a teplotu motoráku .Provozní teplota je 80-90°C a když se jede dlouho ostře nesmí teplota oleje překročit 100°C ,maximálně 30 min může být 110°C.Provozní tlak oleje je 0,15 až 0,6 MPa.
- výměny oleje motoru M6-AD u nového nezajetého SKOTa (což maj skoro všichni minimum najeto) jsou po 500km , 1500km a 3000km.