Osobní terénní automobil GAZ-69
Tohle má trochu premiéru na mých stránkách ,ještě zde není uvedený žádný typ osobáku ,ale když jsem viděl a nafotil tenhle perfektně vypadající kousek - osobní terénní automobil GAZ-69 (hotovostní) v původním stavu tak jsem neodolal...Dle slov mého otce - ,,poctivý a spolehlivý dříč v ČSLA " a skoro žádná jízda těžké techniky se bez něj neobešla.
Na prvních fotkách je typ GAZ-69 pro 8 osob nebo 2 osoby a 500kg nákladu.Utáhne přívěs (Bzk 82´do hmotnosti 800kg.
Současně k němu je i ty GAZ-69A ,který je pětisedadlový a pro 50 kg nákladu.Rozlišné je pérování,nádrže a samozřejně karosérie.
Vůz má tři rychlosti kupředu a jednu zpáteční.První stupeň nemá synchronisátor ,takže k jeho zařazení se musí skoro zastavit.Vůz má stálý pohon zadní nápravy s přiřaditelným předním náhonem.
Motor se shoduje s motorem vozu M-20 Poběda.Má výkon 55k při 3 600ot/min.Je to 4 válec - 4 taktní a je spodový SV.Maximální rychlost 90 km/h po silnici musí být hukot !! Doporučená rychlost je 40-50 km/h pak GAZ-69 má spotřebu až o 40-50% větší....Motor byl nastaven na benzín o oktanu 66 nebo 70 .
Na druhé série fotek je GAZ-69 ve verzi Bouře I ,pro propagandistickou činnost v přífrontovém pásmu. Přední kryty směrovek nebudou asi originál SSSR...