Rádiová stanice R-2Mp UAZ- 452 KAVKA
Tak nevím jak u Vás ,ale u mne si Ježíšek letos šplhnul a na dvoře 24.12.2007 stál nový přírůstek v rodinné sbírce a to radiostanice R-2Mp v nástavbě terénního vozu UAZ-452 v perfektním stavu,vybavený původním příslušenstvím ,nebouraný a s najetými 1747km.Tento typ vozu mne dříve moc netáhl,ale když jsem viděl stav IVANa (nové jméno v rodině) neváhal jsem. Manželka jenom přívítala velikost vozu a jeho technický stav - prý 100 x lepší něž mnou vyhlídnuté PLdvK Ještěrka.Takže u nás BRDM2-rch,V3S R-3AMp ,PAJ 1V a nakonec UAZ 452 R2Mp. Rozloučily jsme se s Pragou V3S R-3AT ,která přešla do dobrých rukou.
Ale zpět k IVANu..
Rádiová stanice R-2Mp je určena pro zabezpečení nepřetržitého velení v kv rádiových sítích (směrech) na taktickém stupni velení u vševojskových svazků a týlových útvarů - IVAN sloužil u VÚ 3588 v Terezíně .Rádiová stanice je namontována do nástavby automobilu UAZ-452A.Obsluhu tvoří
- 1 x velitel rádiové stanice - starší radista
- 1 x řidič - strojník EC
- 1 x radista
Vůz je rozdělen na čtyři pracoviště.
Rádiovou výbavu a výstroj vozu tvoří :
- krátkovlná simplexní rádiová stanice R-134 ve variantě A2
- rádiová stanice RF-10 + nabíječ RF-10-N1
- elektrocentrála EC 1 kVA
- alternátor 28V/27A
- síťový zdroj 220V/26V
- elektrický vařič na stravu
- topení benzínové BN4/I-12V
- rádiový přepojovač
- rozvadeč 26V
- rozvaděč 220V
- telefonní přístroj TA-57
- 3 x sedadla MARS
- 2 x oranžové výstražné majáky
- 1 x střešní nosič na maskovačku a uzemňovací kolíky
- 1 x anténní kloub
- 1 x automobilní chladnička o příkonu 50W a objemu 15dm3
A tohle všechno dohromady s vozem a další výbavou váží celkem 2 860 kg a maximální rychlost je 95 km/h.Kolik je spotřeba v reálu zatím netuším - norma je 27 l benzínu.Vůz perfektně topí vpředu i vzadu v nástavbě a křesla MARS jsou velmi pohodlná.
IVAN zatím prošel přijímacím servisním kolečkem :
- výměna motorového oleje
- výměna převodového oleje a v rozvodovkách
- nová chladící kapalina s nemrznoucí směsí
- nové palivové potrubí a zapalovací kabely + svíčky
- nový akumulátor
- nová brzdová kapalina a náplň spojky
- rozmontování ,vyčištění a seřízení karburátoru
- kompletní promázání maznic na podvozku
- dotážení všech šroubů na nápravách a motoru
Tohle zatím vše obnáší cca 7 dní usilovné práce na špičkově vybavené dílně s podporou veškeré odborné literatury z archívu.Usilovně jsem pátral ,zda-li někde v ČR je obdobný vybavený vůz ale zatím ani vidu ani slechu ...