Přívěs automobilní jednoosý PAJ 1 V.p
Skoro každá armádní V3S s nějakým spec.pracovištěm za sebou táhla nějaký přívěs ,kde se vezlo co se již do nástavby nevešlo nebo něco speciálního - svářečky,čerpadla,elektrocentrály,ND,palivo a maziva apod. Zpravidla to bývá naloženo na ramena dělníka přívěsu PAJ 1V a PAJ V.p ,který se výráběl ve BSS Brandýské strojírny a slévárny závod Senice na Hané..V znamená valníkový a V.p s plachtou a plachtovými oblouky,existuje ještě PAJ 1 S což byla skříňová nástavba..Když jsem se začal více zajímat o tento nenápadný ale podstatný článek soupravy R-3AMp ,zjistil ,že informací v knihách nebo na internetu je velice málo.
Jelikož souprava má být kompletní ,pustil jsem se do renovace tohoto vozíku a tímto pádem zde umístím co se k ,,Pajce" hodí. Ono zjistit jenom jak vypadalo původní vojenské zadání na tento přívěs bylo umění a hlavně co útvar to individuální tunning....Jak to bude pokračovat ,budou další fotky .
Komentáře
Přehled komentářů
Zdravím všechny fandy Vojenské techniky-vlastním PAJ 1 V,na přívěsu jsem provedl
důkladnou renovaci.Nutně bych potřeboval prodlouženou oj-tahám přívěs za traktorem.Za informace děkuji předem.Přeji samé úspěšné dny.
Paj 1-V
(Petr Bušek, 5. 4. 2008 8:57)Dobrý den mám doma tento vozík a scháním štítek s tech.údaji a ještě se chci jaká je hmotnost prázdného přívěsu Dík za odpověď Petr Bušek
Re: Paj 1-V
(František, 11. 3. 2020 21:44)Na obrázku č. 20.není PAJ 1,ale PJV.Na obrázku 26 také není PAJ 1 ale K1.
Přívěs jednoosý PAJ 1 V
(AL INVEST Břidličná, a.s., 16. 5. 2008 12:58)Máme ve společnosti uvedený přívěs, který nabízíme k prodeji a hledáme zájemce. Děkuji za případný kontakt na někoho kdo by tento přívěs měl zájem odkoupit za cenu dohodou.
Použití
(Zdeněk G-, 13. 9. 2014 11:18)Zravím vás měl bych dotaz na ty co ho již mají náhoou jsem o tento přívěs zavadil a překvapilo mě že má vzduchovou brzdu a chtěl jsem se optat zda se to vůbec dá tahat za UAZ 469 nebo to je utopie?
paj 1
(lukasv3s, 15. 2. 2010 19:08)o paj 1 v panavu ví hodně mám jeden doma r.v.1988 a jde to dokonce znova otypovat zkuste to jo a sháním na něj ty zadní dohy a kolečko nebylo-by dik lukasv3s@hotmail.cz
Pro Jana
(Jiří Cimbálník, 11. 8. 2008 9:28)
Renovace proběhla.Materiály k vozu jsme také dohledali to co bylo potřeba - překvapilo nás ,že existovalo více verzí v celkové hmotnosti a užitné nosnosti ( dle použití).Na foto z BAHEN 2008 je již PAJ za P V3S skříň.
V PANAVu jsem nebyl - nebylo třeba.Jelikož jsou vozíky rok výroby 1967 pochybuju ,že by nám tam k tomu něco řekl.
S pozdravem
Paj 1VP
(Jan Purger, 8. 8. 2008 20:29)Dobrý den, v jakém stadiu je výše uvedený přívěs, jak pokračuje renovace ? Nebude problém s veteránskou SPZ ? Koupil jsem 2 tyto přívěsy a také pátrám o původnosti a všem kolem těchto přívěsů - a je to problém- moc toho opravdu není . Nebyly některé vybaveny nájezdovou brzdou ? Chystám se do PANAVU - zjistit o těchto přívěsech víc...nebyl jste tam již náhodou ? Děkuji
Hmotnost
(Jiří Cimbálník - autor, 6. 4. 2008 9:31)Pohotovostní je 580 kg . Další věci +-5% podle určení. Těch speciálních verzí na převoz třeba kanystrů,centrál,hadic,ND je docela dost a hmotnost je rozdílná.
PAJ 1 V
(Jaroslav T, 13. 6. 2020 10:48)