Polní kuchyně 26 s naftovým topením PK 26H
V této kapitole bude popis všeobecně známé polní kuchyně 26 s naftovým topením PK 26.H od kamaráda Vojty , který jí dal do tohoto stavu. Pro dnešní použití na provoz na silnici je podvozek vybaven vzadu koncovými světly a odrazkami. V ČSLA toto zpravidla nebylo.
PK26-H je souprava pro přípravu a vydej stravy v poli 50-150 osob.K vytápění se používá nafta,petrolej nebo dřevo a hnědé uhlí .Soupravu tvoří krb na podvozku RK Z6-H ,příslušenství a spotřební materiál .Nejčastěji tuto kuchyň tahala za sebou P V3S a díky systému redukcí je možné i UAZ,GAZ,OT-64 a dnes i osobní automobily , pro které celková hmotnost soupravy 1 080 kg neznaméná problém.Nicméně v původní podobě nesplňuje podmínky na silnice.
Při vaření v terénu na místě je možné umístit PK26H pod stanový přístřešek a vařit i za horšího počasí.
Výška kuchyně s komínem je 2 100mm a maximální rychlost na silnici je 50km/h.Nádrž na tekutá paliva je 40l.Pneu nafoukat na 200kP.
Vyfotit dnes PK26 v původním stavu jak sloužila v ČSLA je obtížné , všichni majitelé si tento velmi praktický prostředek upravují dle své fantazie :-))
hasiči ostrava radvanice
(pavel šebesta, 3. 2. 2010 16:48)